در این جا شاخه انکار بیماری من بر روی من کار میکند . زمانهائی پیش میاید که من کار اشتباهی را انجام میدهم  ولی حاضر نیستم اشتباه خود را بپذیرم  و به نوعی با اقرار مشکل پیدا میکنم .در این جا باز هم بیماری بر روی من کار میکند و من دیگران را مقصر میدانم . مسئولیت اعمال خودم را به گردن دیگران میاندازم میخواهم اعتیاد و بیماریم را گردن دیگران بیاندازم  برای کارهای خودم یکی دیگر  را مقصر میدانستم با بهانه تراشی و انکار مسئو لیت اعمال خودم را نمی پذیرفتم وقتی میخواهم خود را از رفتار بیمار گونه خود مبرا کنم به نوعی دیگران را مسئول میدانم